Livre I - Chapitre 17
Prologue en vers | Chapitre 1 | Chapitre 2 | Chapitre 3 | Chapitre 4 | Chapitre 5 | Chapitre 6 | Chapitre 7 | Chapitre 8 | Chapitre 9 | Chapitre 10 | Chapitre 11 | Chapitre 12 | Chapitre 13 | Chapitre 14 | Chapitre 15 | Chapitre 16 | Chapitre 17 | Chapitre 18 | Chapitre 19 | Chapitre 20 | Chapitre 21 | Chapitre 22 | Chapitre 23 | Chapitre 24 | Chapitre 25 | Chapitre 26




65v
[2995]§Sanſ long proceſ / cy deſsoubz sera myſ Comme Clouyſ de miracleſ insigneſ Fut aduerty, par prodigeſ et signeſ, Auant combatre aux gotz, seſ ennemyſ.
§Chapitre. xuiie .LE roy Clouyſ / ainſ se vouloir embatre [3000]Mectre seſ gentz au hazard de cōbatre Fist, en lhonneur et contemplation De sainct Martin / certaine oblation Poꝛter a tourſ / deuant la sepulture Du digne coꝛpſ /. Esperant, de future [3005]Bonne victoyꝛe / ung signe receuoir. En quoy ne fut frustre par deceuoir Car, quant seſ gentz en leglise arriuerent, Pꝛestreſ chantantz / dedanſ le cueur trouuerent. Et en offrant leurſ donſ au gꝛand aultier, [3010]Ce beau verset ouyrent du psaultier : Pꝛecinxisti / me domine /. La lectre Dit en francoyſ / pour clerement le mectre : Sire / tu maſ tout arme / reuestu
Clouiſ se delibere combatre leſ gotz hereticqueſ arrienſ.66r Et seinct de gꝛace en ta foꝛce et vertu. [3015] Meſ ennemyſ de fiere et rude taille Aſ supplantez / soubz meſ piedz en bataille. §Ceſ motz ouyz et pꝛiſ daffection, Loffrande faicte a gꝛand deuotion, Leſ meſsaigierſ allerent ce meſsaige [3020]Poꝛter au roy / qui le pꝛist a pꝛesaige De bon effect / et, en faueur de cueur, Remercia le benoist Createur. Loꝛſ fist seſ gentz aſsembler, pour leur dire Et remonstrer la cause dont feu de ire, [3025]Sur l ost deſ gotz / fait armeſ pꝛeparer, Disant / que cest / affin de reparer Liniure faicte a Dieu par leſ pꝛacticqueſ Deulx, malheureux / et meschantz hereticqueſ, Qui sur lhonneur diuin sont detracteurſ, [3030]Persecuteurſ / et pꝛeuaricateurſ Deſ saincteſ loix /. entant que a ceulx qui poꝛtent Salutz de paix /. et verſ eulx se transpoꝛtent, Font mal souffrir / par lasche trahison. Sur ce, conclud / et dit que la raison [3035]De batailler encontre eulx vault /. Car elle Est bien fondee / et en iuste querelle. Genſdarmeſ , loꝛſ treſfoꝛt encouraigez De leſ chaſser, comme chienſ enraigez,
Clouyſ prie dieu pour son ost contre leſ gotz.66v Apꝛeſ son dire / eurent ferme esperance [3040] En la victoyꝛe / Et, sur telle aſseurance, Tout l ost / dun bꝛansle, encommenca marcher. Maiſ il ne peut de pꝛeſ leſ appꝛocher Sanſ trauerser, de uienne, le fleuue Gꝛoſ et enfle / Car myſ le caſ quil pleuue [3045]Deux ou troyſ iourſ /. Rauyne deau tost rend Ce fleuue, tel / quil bꝛvyt comme ung toꝛrent. Et ne peult on y trouuer fonſ ne ryue. Le roy, voyant son ost qui la arriue Et si ne peult paſser /. leuant seſ yeulx, [3050]Pꝛetend auoir secourſ deuerſ leſ cieulx Et dit ainsi /. O Trinite unie, Trine unite / et bonte infinie, Consolateur deſ poureſ desolez, Te plaise rendꝛe oꝛendꝛoit consolez [3055] Teſ seruiteurſ / lesquelz, pour la deffense De ton sainct nom /. a peuple qui toffense Vont batailler / mectanſ ameſ et coꝛpſ En gꝛand peril /. Doulx Dieu misericoꝛdz, Enseigne nouſ du paſsaige la voye [3060] A celle fin que ce peuple la voye Que a teſ seruanſ veulx estre directeur, Guyde / suppoꝛt / appuy / et pꝛotecteur. §Dieu / qui iamaiſ loꝛaison ne mespꝛise
Miracleſ et signeſ veuz en lost du roy Clouiſ.67r Dun cueur loyal / quant le sert, ame et pꝛise, [3065]Bien declaira estre aux sienſ seur garand, Quant luy monstra signe damour si gꝛand Quil enuoya, par ung certain meſsaige, De la riuiere enseigner le paſsaige. Ce fut ung cerf /. le quel sanſ que homme ne [3070]Leust foꝛhue / chaſſe / ne mau mene, Teste poꝛtant ( de seze coꝛpſ ) sommee, Se vint offrir tout le long de larmee, Ung beau matin, deſ le soleil leuant, Et en ce fleuue alla paſser deuant [3075]De ryue a autre /. Ainsi myſ hoꝛſ de craincte, Touſ ceulx de l ost paſserent sanſ contraincte. §Dieu mercianſ / auant six iourſ entierſ, Clouyſ et l ost logerent a Poictierſ. Et la, au pꝛeſ du temple sainct Hillaire, [3080](Ainſ que aſsaillir le roy deſ gotz / Allaire, Son pauillon fist tendꝛe, pour la nuyt Y reposer /. La , tesmoingſ sept ou huyt Digneſ de foy / verſ mynuyt, apperceurent Bꝛandon de feu / et bien congnoiſsance eurent [3085]Le veoir tumber sur la tente du roy, Sanſ faire mal / ne aucun desarroy. Par quoy touſ eulx pꝛindꝛent augure et signe Quen cela / dieu / victoyꝛe leur aſsigne.
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[2995]§Sans long procés, cy dessoubz sera mys Comme ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
de miracles insignes Fut adverty, par prodiges et signes, Avant combatre aux Gotz, ses ennemys.
§Chapitre xviie +om. [BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966]Le roy ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
, ains se+que [Aix419] vouloir embatre+ combactre [Aix419] [3000]Mectre ses gentz au hazard de combatre Fist, en l'honneur et contemplatïon De sainct MartinMartin de Tours, saint (316 — 08/11/397) Saint catholique et orthodoxe, certaine oblatïon Porter à Tours, devant la sepulture Du digne corps, esperant, de future [3005]Bonne victoyre, ung signe recevoir. En quoy ne fut frustré par decevoir Car, quant ses gentz en l'eglise arriverent, Prestres chantantz dedans le cueur trouverent. Et en offrant leurs dons au grand aultier, [3010]Ce beau verset ouÿrent du psaultier : Precinxisti me Domine1. La lectre Dit en+aux [BnFfr17274] françoys, pour clerement le mectre : Sire, tu m'as tout armé+ armé [BnFfr17274] revestu
ClovisClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
se delibere combatre les Gotz hereticques arriens Et seinct de grace en ta force et vertu. [3015] Mes ennemys de fiere et rude taille As supplantez soubz mes piedz en bataille. §Ces motz ouÿz et pris d'affectïon, L'offrande faicte à grand devotïon, Les messaigiers allerent ce messaige [3020]Porter au roy, qui le prist à presaige De bon effect et, en+om. [BnFfr4967] faveur+ferveur [Aix419, Vat966, Cha514] de cueur, Remercia le benoist CreateurDieu Concept de Dieu dans le christianisme. Lors fist ses gentz assembler, pour leur dire Et remonstrer la cause dont feu de ire, [3025]Sur l' ost des Gotz, fait armes preparer, Disant que c'est affin de reparer L'injure faicte à DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme par les practicques D'eulx, malheureux et meschantz hereticques, Qui sur l'honneur divin sont detracteurs, [3030]Persecuteurs et prevaricateurs Des sainctes loix, en tant que à ceulx qui portent+se transportent [BnFfr4967] Salutz de paix+poix [Aix419] et vers eulx se transportent,+om. [BnFfr4967] Font mal souffrir par lasche trahison. Sur ce, conclud et dit que la raison [3035]De batailler encontre eulx vault, car elle Est+om. [BnFfr23145] bien fondee et en+sur [Vat966] juste querelle. Gens d'armes , lors trés fort encouraigez De les chasser, comme chiens enraigez,
ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
prie DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme pour son ost contre les Gotz Aprés son dire, eurent+eut [Aix419] ferme esperance [3040] En la victoyre. Et, sur telle asseurance,+om. [BnFfr4967] Tout l' ost, d'un bransle, encommença marcher. Mais il ne peut de prés les approcher Sans traverser, de Vïenne, le fleuve Gros et enflé, car mys le cas qu'il pleuve [3045]Deux ou troys jours, ravyne d'eau tost rend Ce fleuve, tel qu'il bruyt comme ung torrent. Et ne peult on y trouver +ne [BnFfr23145] fons ne ryve. Le roy, voyant son ost qui là arrive Et si+s'il [Aix419] ne peult passer, levant ses yeulx, [3050]Pretend avoir secours devers les cieulx Et dit ainsi : « O Trinité unie, Trine unité et bonté infinie, Consolateur des povres desolez, Te plaise rendre orendroit consolez [3055] Tes serviteurs ! Lesquelz, pour la deffense De ton sainct nom, à+au [BnFfr17274] peuple qui t'offense Vont batailler, mectans ames et corps En grand peril. Doulx Dieu misericordz, Enseigne nous du+de [BnFfr17274] passaige la voye [3060] À celle fin que ce+le [BnFfr17274] peuple la voye Que à tes servans veulx estre directeur, Guyde, support, appuy et protecteur ! § DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme, qui jamais l'oraison ne mesprise
Miracles et signes veuz en l'ost du roy ClovisClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
D'un cueur loyal, quant le sert, ame et prise, [3065]Bien declaira estre aux siens seur garand, Quant luy monstra signe d'amour si grand+ faulte de ligne Quand luy monstra signe d'amour si grand [BnFfr17274] 2 Qu'il envoya, par ung certain messaige, De la riviere enseigner le passaige. Ce fut ung cerf+serf [BnFfr4967], lequel sans que homme né [3070]L'eust forhué, chassé ne mau mené, Teste portant de seze corps+cornes [BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299] [Vat966] sommee, Se vint offrir tout le long de l'armee, Ung beau matin, dès le soleil levant, Et en ce fleuve alla+va [BnFfr23145] passer devant [3075]De ryve à+ à [BnFfr17274] autre. Ainsi mys hors de craincte, Tous ceulx de l' ost passerent sans contraincte. § DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme mercians, avant+et en [BnFfr17274, BnFfr23145, Aix419, BnFfr5299, BnFfr4967, Vat966, Cha514] six jours entiers, ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
et l' ost logerent à+
furent dedans [BnFfr23145, Aix419, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966, Cha514] ;
furent dedens [BnFfr17274]
Poictiers.
Et là, auprés du temple
Sainct Hillaire,
[3080]Ains que assaillir le roy des Gotz,
AllaireAlaric II (458 — 01/08/507) Roi des Wisigoths de 484 à 507,
Son pavillon fist tendre, pour la nuyt
Y reposer.
Là+Les [BnFfr17274], tesmoings sept ou huyt
Dignes de foy, vers mynuyt, apperceurent
Brandon de feu, et bien congnoissance eurent
[3085]Le veoir tumber sur la tente du roy,
Sans faire mal ne aucun desarroy.
Par quoy tous eulx+tous ceulx [BnFfr17274]eulx tous [Aix419] prindrent augure et signe
Qu'en cela
DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme victoyre leur assigne.
Note n°1
Ps. 17 : 40.
Note n°2
Le vers est ajouté en marge dans le ms. BnF fr.
17274, avec la mention "faulte de ligne".
Non num.
BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966 om.
Aix419 que
Aix419
combactre
BnFfr17274 aux
BnFfr17274
armé
BnFfr4967 om.
Aix419, Vat966, Cha514 ferveur
BnFfr4967 se transportent
BnFfr4967 om.
Aix419 poix
BnFfr23145 om.
Vat966 sur
Aix419 eut
BnFfr4967 om.
BnFfr23145 ne
Aix419 s'il
BnFfr17274 au
BnFfr17274 de
BnFfr17274 le
BnFfr17274
faulte de ligne
Quand luy monstra signe
d'amour si grand
BnFfr23145 va
BnFfr17274
à
BnFfr17274, BnFfr23145, Aix419, BnFfr5299, BnFfr4967, Vat966, Cha514 et en
BnFfr23145, Aix419, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966, Cha514 furent dedans ;
BnFfr17274 furent dedens
BnFfr17274 Les




65v
[2995]§Sanſ long proceſ / cy deſsoubz sera myſ Comme Clouyſ de miracleſ insigneſ Fut aduerty, par prodigeſ et signeſ, Auant combatre aux gotz, seſ ennemyſ.
§Chapitre. xuiie .LE roy Clouyſ / ainſ se vouloir embatre [3000]Mectre seſ gentz au hazard de cōbatre Fist, en lhonneur et contemplation De sainct Martin / certaine oblation Poꝛter a tourſ / deuant la sepulture Du digne coꝛpſ /. Esperant, de future [3005]Bonne victoyꝛe / ung signe receuoir. En quoy ne fut frustre par deceuoir Car, quant seſ gentz en leglise arriuerent, Pꝛestreſ chantantz / dedanſ le cueur trouuerent. Et en offrant leurſ donſ au gꝛand aultier, [3010]Ce beau verset ouyrent du psaultier : Pꝛecinxisti / me domine /. La lectre Dit en francoyſ / pour clerement le mectre : Sire / tu maſ tout arme / reuestu
Clouiſ se delibere combatre leſ gotz hereticqueſ arrienſ.66r Et seinct de gꝛace en ta foꝛce et vertu. [3015] Meſ ennemyſ de fiere et rude taille Aſ supplantez / soubz meſ piedz en bataille. §Ceſ motz ouyz et pꝛiſ daffection, Loffrande faicte a gꝛand deuotion, Leſ meſsaigierſ allerent ce meſsaige [3020]Poꝛter au roy / qui le pꝛist a pꝛesaige De bon effect / et, en faueur de cueur, Remercia le benoist Createur. Loꝛſ fist seſ gentz aſsembler, pour leur dire Et remonstrer la cause dont feu de ire, [3025]Sur l ost deſ gotz / fait armeſ pꝛeparer, Disant / que cest / affin de reparer Liniure faicte a Dieu par leſ pꝛacticqueſ Deulx, malheureux / et meschantz hereticqueſ, Qui sur lhonneur diuin sont detracteurſ, [3030]Persecuteurſ / et pꝛeuaricateurſ Deſ saincteſ loix /. entant que a ceulx qui poꝛtent Salutz de paix /. et verſ eulx se transpoꝛtent, Font mal souffrir / par lasche trahison. Sur ce, conclud / et dit que la raison [3035]De batailler encontre eulx vault /. Car elle Est bien fondee / et en iuste querelle. Genſdarmeſ , loꝛſ treſfoꝛt encouraigez De leſ chaſser, comme chienſ enraigez,
Clouyſ prie dieu pour son ost contre leſ gotz.66v Apꝛeſ son dire / eurent ferme esperance [3040] En la victoyꝛe / Et, sur telle aſseurance, Tout l ost / dun bꝛansle, encommenca marcher. Maiſ il ne peut de pꝛeſ leſ appꝛocher Sanſ trauerser, de uienne, le fleuue Gꝛoſ et enfle / Car myſ le caſ quil pleuue [3045]Deux ou troyſ iourſ /. Rauyne deau tost rend Ce fleuue, tel / quil bꝛvyt comme ung toꝛrent. Et ne peult on y trouuer fonſ ne ryue. Le roy, voyant son ost qui la arriue Et si ne peult paſser /. leuant seſ yeulx, [3050]Pꝛetend auoir secourſ deuerſ leſ cieulx Et dit ainsi /. O Trinite unie, Trine unite / et bonte infinie, Consolateur deſ poureſ desolez, Te plaise rendꝛe oꝛendꝛoit consolez [3055] Teſ seruiteurſ / lesquelz, pour la deffense De ton sainct nom /. a peuple qui toffense Vont batailler / mectanſ ameſ et coꝛpſ En gꝛand peril /. Doulx Dieu misericoꝛdz, Enseigne nouſ du paſsaige la voye [3060] A celle fin que ce peuple la voye Que a teſ seruanſ veulx estre directeur, Guyde / suppoꝛt / appuy / et pꝛotecteur. §Dieu / qui iamaiſ loꝛaison ne mespꝛise
Miracleſ et signeſ veuz en lost du roy Clouiſ.67r Dun cueur loyal / quant le sert, ame et pꝛise, [3065]Bien declaira estre aux sienſ seur garand, Quant luy monstra signe damour si gꝛand Quil enuoya, par ung certain meſsaige, De la riuiere enseigner le paſsaige. Ce fut ung cerf /. le quel sanſ que homme ne [3070]Leust foꝛhue / chaſſe / ne mau mene, Teste poꝛtant ( de seze coꝛpſ ) sommee, Se vint offrir tout le long de larmee, Ung beau matin, deſ le soleil leuant, Et en ce fleuue alla paſser deuant [3075]De ryue a autre /. Ainsi myſ hoꝛſ de craincte, Touſ ceulx de l ost paſserent sanſ contraincte. §Dieu mercianſ / auant six iourſ entierſ, Clouyſ et l ost logerent a Poictierſ. Et la, au pꝛeſ du temple sainct Hillaire, [3080](Ainſ que aſsaillir le roy deſ gotz / Allaire, Son pauillon fist tendꝛe, pour la nuyt Y reposer /. La , tesmoingſ sept ou huyt Digneſ de foy / verſ mynuyt, apperceurent Bꝛandon de feu / et bien congnoiſsance eurent [3085]Le veoir tumber sur la tente du roy, Sanſ faire mal / ne aucun desarroy. Par quoy touſ eulx pꝛindꝛent augure et signe Quen cela / dieu / victoyꝛe leur aſsigne.
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[2995]§Sans long procés, cy dessoubz sera mys Comme ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
de miracles insignes Fut adverty, par prodiges et signes, Avant combatre aux Gotz, ses ennemys.
§Chapitre xviie +om. [BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966]Le roy ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
, ains se+que [Aix419] vouloir embatre+ combactre [Aix419] [3000]Mectre ses gentz au hazard de combatre Fist, en l'honneur et contemplatïon De sainct MartinMartin de Tours, saint (316 — 08/11/397) Saint catholique et orthodoxe, certaine oblatïon Porter à Tours, devant la sepulture Du digne corps, esperant, de future [3005]Bonne victoyre, ung signe recevoir. En quoy ne fut frustré par decevoir Car, quant ses gentz en l'eglise arriverent, Prestres chantantz dedans le cueur trouverent. Et en offrant leurs dons au grand aultier, [3010]Ce beau verset ouÿrent du psaultier : Precinxisti me Domine1. La lectre Dit en+aux [BnFfr17274] françoys, pour clerement le mectre : Sire, tu m'as tout armé+ armé [BnFfr17274] revestu
ClovisClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
se delibere combatre les Gotz hereticques arriens Et seinct de grace en ta force et vertu. [3015] Mes ennemys de fiere et rude taille As supplantez soubz mes piedz en bataille. §Ces motz ouÿz et pris d'affectïon, L'offrande faicte à grand devotïon, Les messaigiers allerent ce messaige [3020]Porter au roy, qui le prist à presaige De bon effect et, en+om. [BnFfr4967] faveur+ferveur [Aix419, Vat966, Cha514] de cueur, Remercia le benoist CreateurDieu Concept de Dieu dans le christianisme. Lors fist ses gentz assembler, pour leur dire Et remonstrer la cause dont feu de ire, [3025]Sur l' ost des Gotz, fait armes preparer, Disant que c'est affin de reparer L'injure faicte à DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme par les practicques D'eulx, malheureux et meschantz hereticques, Qui sur l'honneur divin sont detracteurs, [3030]Persecuteurs et prevaricateurs Des sainctes loix, en tant que à ceulx qui portent+se transportent [BnFfr4967] Salutz de paix+poix [Aix419] et vers eulx se transportent,+om. [BnFfr4967] Font mal souffrir par lasche trahison. Sur ce, conclud et dit que la raison [3035]De batailler encontre eulx vault, car elle Est+om. [BnFfr23145] bien fondee et en+sur [Vat966] juste querelle. Gens d'armes , lors trés fort encouraigez De les chasser, comme chiens enraigez,
ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
prie DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme pour son ost contre les Gotz Aprés son dire, eurent+eut [Aix419] ferme esperance [3040] En la victoyre. Et, sur telle asseurance,+om. [BnFfr4967] Tout l' ost, d'un bransle, encommença marcher. Mais il ne peut de prés les approcher Sans traverser, de Vïenne, le fleuve Gros et enflé, car mys le cas qu'il pleuve [3045]Deux ou troys jours, ravyne d'eau tost rend Ce fleuve, tel qu'il bruyt comme ung torrent. Et ne peult on y trouver +ne [BnFfr23145] fons ne ryve. Le roy, voyant son ost qui là arrive Et si+s'il [Aix419] ne peult passer, levant ses yeulx, [3050]Pretend avoir secours devers les cieulx Et dit ainsi : « O Trinité unie, Trine unité et bonté infinie, Consolateur des povres desolez, Te plaise rendre orendroit consolez [3055] Tes serviteurs ! Lesquelz, pour la deffense De ton sainct nom, à+au [BnFfr17274] peuple qui t'offense Vont batailler, mectans ames et corps En grand peril. Doulx Dieu misericordz, Enseigne nous du+de [BnFfr17274] passaige la voye [3060] À celle fin que ce+le [BnFfr17274] peuple la voye Que à tes servans veulx estre directeur, Guyde, support, appuy et protecteur ! § DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme, qui jamais l'oraison ne mesprise
Miracles et signes veuz en l'ost du roy ClovisClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
D'un cueur loyal, quant le sert, ame et prise, [3065]Bien declaira estre aux siens seur garand, Quant luy monstra signe d'amour si grand+ faulte de ligne Quand luy monstra signe d'amour si grand [BnFfr17274] 2 Qu'il envoya, par ung certain messaige, De la riviere enseigner le passaige. Ce fut ung cerf+serf [BnFfr4967], lequel sans que homme né [3070]L'eust forhué, chassé ne mau mené, Teste portant de seze corps+cornes [BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299] [Vat966] sommee, Se vint offrir tout le long de l'armee, Ung beau matin, dès le soleil levant, Et en ce fleuve alla+va [BnFfr23145] passer devant [3075]De ryve à+ à [BnFfr17274] autre. Ainsi mys hors de craincte, Tous ceulx de l' ost passerent sans contraincte. § DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme mercians, avant+et en [BnFfr17274, BnFfr23145, Aix419, BnFfr5299, BnFfr4967, Vat966, Cha514] six jours entiers, ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
et l' ost logerent à+
furent dedans [BnFfr23145, Aix419, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966, Cha514] ;
furent dedens [BnFfr17274]
Poictiers.
Et là, auprés du temple
Sainct Hillaire,
[3080]Ains que assaillir le roy des Gotz,
AllaireAlaric II (458 — 01/08/507) Roi des Wisigoths de 484 à 507,
Son pavillon fist tendre, pour la nuyt
Y reposer.
Là+Les [BnFfr17274], tesmoings sept ou huyt
Dignes de foy, vers mynuyt, apperceurent
Brandon de feu, et bien congnoissance eurent
[3085]Le veoir tumber sur la tente du roy,
Sans faire mal ne aucun desarroy.
Par quoy tous eulx+tous ceulx [BnFfr17274]eulx tous [Aix419] prindrent augure et signe
Qu'en cela
DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme victoyre leur assigne.
Note n°1
Ps. 17 : 40.
Note n°2
Le vers est ajouté en marge dans le ms. BnF fr.
17274, avec la mention "faulte de ligne".
Non num.
BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966 om.
Aix419 que
Aix419
combactre
BnFfr17274 aux
BnFfr17274
armé
BnFfr4967 om.
Aix419, Vat966, Cha514 ferveur
BnFfr4967 se transportent
BnFfr4967 om.
Aix419 poix
BnFfr23145 om.
Vat966 sur
Aix419 eut
BnFfr4967 om.
BnFfr23145 ne
Aix419 s'il
BnFfr17274 au
BnFfr17274 de
BnFfr17274 le
BnFfr17274
faulte de ligne
Quand luy monstra signe
d'amour si grand
BnFfr23145 va
BnFfr17274
à
BnFfr17274, BnFfr23145, Aix419, BnFfr5299, BnFfr4967, Vat966, Cha514 et en
BnFfr23145, Aix419, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966, Cha514 furent dedans ;
BnFfr17274 furent dedens
BnFfr17274 Les
Non num.
BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966 om.
Aix419 que
Aix419
combactre
BnFfr17274 aux
BnFfr17274
armé
BnFfr4967 om.
Aix419, Vat966, Cha514 ferveur
BnFfr4967 se transportent
BnFfr4967 om.
Aix419 poix
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faulte de ligne
Quand luy monstra signe
d'amour si grand
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à
BnFfr17274, BnFfr23145, Aix419, BnFfr5299, BnFfr4967, Vat966, Cha514 et en
BnFfr23145, Aix419, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966, Cha514 furent dedans ;
BnFfr17274 furent dedens
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