Livre I - Chapitre 17
Prologue en vers | Chapitre 1 | Chapitre 2 | Chapitre 3 | Chapitre 4 | Chapitre 5 | Chapitre 6 | Chapitre 7 | Chapitre 8 | Chapitre 9 | Chapitre 10 | Chapitre 11 | Chapitre 12 | Chapitre 13 | Chapitre 14 | Chapitre 15 | Chapitre 16 | Chapitre 17 | Chapitre 18 | Chapitre 19 | Chapitre 20 | Chapitre 21 | Chapitre 22 | Chapitre 23 | Chapitre 24 | Chapitre 25 | Chapitre 26




65v
[2995]§Sans long proces / cy deſſoubz ſera mys Comme Clouys de miracles inſignes Fut aduerty, par prodiges et ſignes, Auant combatre aux gotz, ſes ennemys.
§Chapitre. xuiie .LE roy Clouys / ains ſe vouloir embatre [3000]Mectre ſes gentz au hazard de cōbatre Fiſt, en lhonneur et contemplation De ſainct Martin / certaine oblation Poꝛter a tours / deuant la ſepulture Du digne coꝛps /. Eſperant, de future [3005]Bonne victoyꝛe / ung ſigne receuoir. En quoy ne fut fruſtre par deceuoir Car, quant ſes gentz en legliſe arriuerent, Pꝛeſtres chantantz / dedans le cueur trouuerent. Et en offrant leurs dons au gꝛand aultier, [3010]Ce beau verſet ouyrent du pſaultier : Pꝛecinxiſti / me domine /. La lectre Dit en francoys / pour clerement le mectre : Sire / tu mas tout arme / reueſtu
Clouis ſe delibere combatre les gotz hereticques arriens.66r Et ſeinct de gꝛace en ta foꝛce et vertu. [3015] Mes ennemys de fiere et rude taille As ſupplantez / ſoubz mes piedz en bataille. §Ces motz ouyz et pꝛis daffection, Loffrande faicte a gꝛand deuotion, Les meſſaigiers allerent ce meſſaige [3020]Poꝛter au roy / qui le pꝛiſt a pꝛeſaige De bon effect / et, en faueur de cueur, Remercia le benoiſt Createur. Loꝛs fiſt ſes gentz aſſembler, pour leur dire Et remonſtrer la cauſe dont feu de ire, [3025]Sur loſt des gotz / fait armes pꝛeparer, Diſant / que ceſt / affin de reparer Liniure faicte a Dieu par les pꝛacticques Deulx, malheureux / et meſchantz hereticques, Qui ſur lhonneur diuin ſont detracteurs, [3030]Perſecuteurs / et pꝛeuaricateurs Des ſainctes loix /. entant que a ceulx qui poꝛtent Salutz de paix /. et vers eulx ſe tranſpoꝛtent, Font mal ſouffrir / par laſche trahiſon. Sur ce, conclud / et dit que la raiſon [3035]De batailler encontre eulx vault /. Car elle Eſt bien fondee / et en iuſte querelle. Genſdarmes , loꝛs treſfoꝛt encouraigez De les chaſſer, comme chiens enraigez,
Clouys prie dieu pour ſon oſt contre les gotz.66v Apꝛes ſon dire / eurent ferme eſperance [3040] En la victoyꝛe / Et, ſur telle aſſeurance, Tout loſt / dun bꝛanſle, encommenca marcher. Mais il ne peut de pꝛes les appꝛocher Sans trauerſer, de uienne, le fleuue Gꝛos et enfle / Car mys le cas quil pleuue [3045]Deux ou troys iours /. Rauyne deau toſt rend Ce fleuue, tel / quil bꝛuyt comme ung toꝛrent. Et ne peult on y trouuer fons ne ryue. Le roy, voyant ſon oſt qui la arriue Et ſi ne peult paſſer /. leuant ſes yeulx, [3050]Pꝛetend auoir ſecours deuers les cieulx Et dit ainſi /. O Trinite unie, Trine unite / et bonte infinie, Conſolateur des poures deſolez, Te plaiſe rendꝛe oꝛendꝛoit conſolez [3055] Tes ſeruiteurs / leſquelz, pour la deffenſe De ton ſainct nom /. a peuple qui toffenſe Vont batailler / mectans ames et coꝛps En gꝛand peril /. Doulx Dieu miſericoꝛdz, Enſeigne nous du paſſaige la voye [3060] A celle fin que ce peuple la voye Que a tes ſeruans veulx eſtre directeur, Guyde / ſuppoꝛt / appuy / et pꝛotecteur. §Dieu / qui iamais loꝛaiſon ne meſpꝛiſe
Miracles et ſignes veuz en loſt du roy Clouis.67r Dun cueur loyal / quant le ſert, ame et pꝛiſe, [3065]Bien declaira eſtre aux ſiens ſeur garand, Quant luy monſtra ſigne damour ſi gꝛand Quil enuoya, par ung certain meſſaige, De la riuiere enſeigner le paſſaige. Ce fut ung cerf /. le quel ſans que homme ne [3070]Leuſt foꝛhue / chaſſe / ne mau mene, Teſte poꝛtant ( de ſeze coꝛps ) ſommee, Se vint offrir tout le long de larmee, Ung beau matin, des le ſoleil leuant, Et en ce fleuue alla paſſer deuant [3075]De ryue a autre /. Ainſi mys hoꝛs de craincte, Tous ceulx de loſt paſſerent ſans contraincte. §Dieu mercians / auant ſix iours entiers, Clouys et loſt logerent a Poictiers. Et la, au pꝛes du temple sainct Hillaire, [3080](Ains que aſſaillir le roy des gotz / Allaire, Son pauillon fiſt tendꝛe, pour la nuyt Y repoſer /. La , teſmoings ſept ou huyt Dignes de foy / vers mynuyt, apperceurent Bꝛandon de feu / et bien congnoiſſance eurent [3085]Le veoir tumber ſur la tente du roy, Sans faire mal / ne aucun deſarroy. Par quoy tous eulx pꝛindꝛent augure et ſigne Quen cela / dieu / victoyꝛe leur aſſigne.
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[2995]§Sans long procés, cy dessoubz sera mys Comme ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
de miracles insignes Fut adverty, par prodiges et signes, Avant combatre aux Gotz, ses ennemys.
§Chapitre xviie +om. [BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966]Le roy ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
, ains se+que [Aix419] vouloir embatre+ combactre [Aix419] [3000]Mectre ses gentz au hazard de combatre Fist, en l’honneur et contemplatïon De sainct MartinMartin de Tours, saint (316 — 08/11/397) Saint catholique et orthodoxe, certaine oblatïon Porter à Tours, devant la sepulture Du digne corps, esperant, de future [3005]Bonne victoyre, ung signe recevoir. En quoy ne fut frustré par decevoir Car, quant ses gentz en l’eglise arriverent, Prestres chantantz dedans le cueur trouverent. Et en offrant leurs dons au grand aultier, [3010]Ce beau verset ouÿrent du psaultier : Precinxisti me Domine1. La lectre Dit en+aux [BnFfr17274] francoys, pour clerement le mectre : Sire, tu m’as tout armé+ armé [BnFfr17274] revestu
ClovisClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
se delibere combatre les Gotz hereticques arriens Et seinct de grace en ta force et vertu. [3015] Mes ennemys de fiere et rude taille As supplantéz soubz mes piedz en bataille. §Ces motz ouÿz et pris d’affectïon, L’offrande faicte à grand devotïon, Les messaigiers allerent ce messaige [3020]Porter au roy, qui le prist à presaige De bon effect et, en+om. [BnFfr4967] faveur+ferveur [Aix419, Vat966, Cha514] de cueur, Remercia le benoist CreateurDieu Concept de Dieu dans le christianisme. Lors fist ses gentz assembler, pour leur dire Et remonstrer la cause dont feu de ire, [3025]Sur l’ost des Gotz, fait armes preparer, Disant que c’est affin de reparer L’injure faicte à DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme par les practicques D’eulx, malheureux et meschantz hereticques, Qui sur l’honneur divin sont detracteurs, [3030]Persecuteurs et prevaricateurs Des sainctes loix, en tant que à ceulx qui portent+se transportent [BnFfr4967] Salutz de paix+poix [Aix419] et vers eulx se transportent,+om. [BnFfr4967] Font mal souffrir par lasche trahison. Sur ce, conclud et dit que la raison [3035]De batailler encontre eulx vault, car elle Est+om. [BnFfr23145] bien fondee et en+sur [Vat966] juste querelle. Gens d’armes , lors trés fort encouraigéz De les chasser, comme chiens enraigéz,
ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
prie DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme pour son ost contre les Gotz Aprés son dire, eurent+eut [Aix419] ferme esperance [3040]En la victoyre. Et, sur telle asseurance,+om. [BnFfr4967] Tout l’ost, d’un bransle, encommença marcher. Mais il ne peut de prés les approcher Sans traverser, de Vïenne, le fleuve Gros et enflé, car mys le cas qu’il pleuve [3045]Deux ou troys jours, ravyne d’eau tost rend Ce fleuve, tel qu’il bruyt comme ung torrent. Et ne peult on y trouver +ne [BnFfr23145] fons ne ryve. Le roy, voyant son ost qui là arrive Et si+s’il [Aix419] ne peult passer, levant ses yeulx, [3050]Pretend avoir secours devers les cieulx Et dit ainsi : « O Trinité unie, Trine unité et bonté infinie, Consolateur des povres desoléz, Te plaise rendre orendroit consoléz [3055] Tes serviteurs ! Lesquelz, pour la deffense De ton sainct nom, à+au [BnFfr17274] peuple qui t’offense Vont batailler, mectans ames et corps En grand peril. Doulx Dieu misericordz, Enseigne nous du+de [BnFfr17274] passaige la voye [3060] À celle fin que ce+le [BnFfr17274] peuple la voye Que à tes servans veulx estre directeur, Guyde, support, appuy et protecteur ! §DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme, qui jamais l’oraison ne mesprise
Miracles et signes veuz en l’ost du roy ClovisClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
D’un cueur loyal, quant le sert, ame et prise, [3065]Bien declaira estre aux siens seur garand, Quant luy monstra signe d’amour si grand+ faulte de ligne Quand luy monstra signe d’amour si grand [BnFfr17274] 2 Qu’il envoya, par ung certain messaige, De la riviere enseigner le passaige. Ce fut ung cerf+serf [BnFfr4967], lequel sans que homme né [3070]L’eust forhué, chassé ne mau mené, Teste portant de seze corps+cornes [BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299] [Vat966] sommee, Se vint offrir tout le long de l’armee, Ung beau matin, dès le soleil levant, Et en ce fleuve alla+va [BnFfr23145] passer devant [3075]De ryve à+ à [BnFfr17274] autre. Ainsi mys hors de craincte, Tous ceulx de l’ost passerent sans contraincte. §DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme mercians, avant+et en [BnFfr17274, BnFfr23145, Aix419, BnFfr5299, BnFfr4967, Vat966, Cha514] six jours entiers, ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
et l’ost logerent à+
furent dedans [BnFfr23145, Aix419, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966, Cha514] ;
furent dedens [BnFfr17274]
Poictiers.
Et là, auprés du temple Sainct Hillaire,
[3080]Ains que assaillir le roy des Gotz,
AllaireAlaric II (458 — 01/08/507) Roi des Wisigoths de 484 à 507,
Son pavillon fist tendre, pour la nuyt
Y reposer.
Là+Les [BnFfr17274], tesmoings sept ou huyt
Dignes de foy, vers mynuyt, apperceurent
Brandon de feu, et bien congnoissance eurent
[3085]Le veoir tumber sur la tente du roy,
Sans faire mal ne aucun desarroy.
Par quoy tous eulx+tous ceulx [BnFfr17274]eulx tous [Aix419] prindrent augure et signe
Qu’en cela
DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme victoyre leur assigne.
Note n°1
Ps. 17 : 40.
Note n°2
Le vers est ajouté en marge dans le ms. BnF fr.
17274, avec la mention "faulte de ligne".
Non num.
BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966 om.
Aix419 que
Aix419
combactre
BnFfr17274 aux
BnFfr17274
armé
BnFfr4967 om.
Aix419, Vat966, Cha514 ferveur
BnFfr4967 se transportent
BnFfr4967 om.
Aix419 poix
BnFfr23145 om.
Vat966 sur
Aix419 eut
BnFfr4967 om.
BnFfr23145 ne
Aix419 s’il
BnFfr17274 au
BnFfr17274 de
BnFfr17274 le
BnFfr17274
faulte de ligne
Quand luy monstra signe
d’amour si grand
BnFfr23145 va
BnFfr17274
à
BnFfr17274, BnFfr23145, Aix419, BnFfr5299, BnFfr4967, Vat966, Cha514 et en
BnFfr23145, Aix419, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966, Cha514 furent dedans ;
BnFfr17274 furent dedens
BnFfr17274 Les




65v
[2995]§Sans long proces / cy deſſoubz ſera mys Comme Clouys de miracles inſignes Fut aduerty, par prodiges et ſignes, Auant combatre aux gotz, ſes ennemys.
§Chapitre. xuiie .LE roy Clouys / ains ſe vouloir embatre [3000]Mectre ſes gentz au hazard de cōbatre Fiſt, en lhonneur et contemplation De ſainct Martin / certaine oblation Poꝛter a tours / deuant la ſepulture Du digne coꝛps /. Eſperant, de future [3005]Bonne victoyꝛe / ung ſigne receuoir. En quoy ne fut fruſtre par deceuoir Car, quant ſes gentz en legliſe arriuerent, Pꝛeſtres chantantz / dedans le cueur trouuerent. Et en offrant leurs dons au gꝛand aultier, [3010]Ce beau verſet ouyrent du pſaultier : Pꝛecinxiſti / me domine /. La lectre Dit en francoys / pour clerement le mectre : Sire / tu mas tout arme / reueſtu
Clouis ſe delibere combatre les gotz hereticques arriens.66r Et ſeinct de gꝛace en ta foꝛce et vertu. [3015] Mes ennemys de fiere et rude taille As ſupplantez / ſoubz mes piedz en bataille. §Ces motz ouyz et pꝛis daffection, Loffrande faicte a gꝛand deuotion, Les meſſaigiers allerent ce meſſaige [3020]Poꝛter au roy / qui le pꝛiſt a pꝛeſaige De bon effect / et, en faueur de cueur, Remercia le benoiſt Createur. Loꝛs fiſt ſes gentz aſſembler, pour leur dire Et remonſtrer la cauſe dont feu de ire, [3025]Sur loſt des gotz / fait armes pꝛeparer, Diſant / que ceſt / affin de reparer Liniure faicte a Dieu par les pꝛacticques Deulx, malheureux / et meſchantz hereticques, Qui ſur lhonneur diuin ſont detracteurs, [3030]Perſecuteurs / et pꝛeuaricateurs Des ſainctes loix /. entant que a ceulx qui poꝛtent Salutz de paix /. et vers eulx ſe tranſpoꝛtent, Font mal ſouffrir / par laſche trahiſon. Sur ce, conclud / et dit que la raiſon [3035]De batailler encontre eulx vault /. Car elle Eſt bien fondee / et en iuſte querelle. Genſdarmes , loꝛs treſfoꝛt encouraigez De les chaſſer, comme chiens enraigez,
Clouys prie dieu pour ſon oſt contre les gotz.66v Apꝛes ſon dire / eurent ferme eſperance [3040] En la victoyꝛe / Et, ſur telle aſſeurance, Tout loſt / dun bꝛanſle, encommenca marcher. Mais il ne peut de pꝛes les appꝛocher Sans trauerſer, de uienne, le fleuue Gꝛos et enfle / Car mys le cas quil pleuue [3045]Deux ou troys iours /. Rauyne deau toſt rend Ce fleuue, tel / quil bꝛuyt comme ung toꝛrent. Et ne peult on y trouuer fons ne ryue. Le roy, voyant ſon oſt qui la arriue Et ſi ne peult paſſer /. leuant ſes yeulx, [3050]Pꝛetend auoir ſecours deuers les cieulx Et dit ainſi /. O Trinite unie, Trine unite / et bonte infinie, Conſolateur des poures deſolez, Te plaiſe rendꝛe oꝛendꝛoit conſolez [3055] Tes ſeruiteurs / leſquelz, pour la deffenſe De ton ſainct nom /. a peuple qui toffenſe Vont batailler / mectans ames et coꝛps En gꝛand peril /. Doulx Dieu miſericoꝛdz, Enſeigne nous du paſſaige la voye [3060] A celle fin que ce peuple la voye Que a tes ſeruans veulx eſtre directeur, Guyde / ſuppoꝛt / appuy / et pꝛotecteur. §Dieu / qui iamais loꝛaiſon ne meſpꝛiſe
Miracles et ſignes veuz en loſt du roy Clouis.67r Dun cueur loyal / quant le ſert, ame et pꝛiſe, [3065]Bien declaira eſtre aux ſiens ſeur garand, Quant luy monſtra ſigne damour ſi gꝛand Quil enuoya, par ung certain meſſaige, De la riuiere enſeigner le paſſaige. Ce fut ung cerf /. le quel ſans que homme ne [3070]Leuſt foꝛhue / chaſſe / ne mau mene, Teſte poꝛtant ( de ſeze coꝛps ) ſommee, Se vint offrir tout le long de larmee, Ung beau matin, des le ſoleil leuant, Et en ce fleuue alla paſſer deuant [3075]De ryue a autre /. Ainſi mys hoꝛs de craincte, Tous ceulx de loſt paſſerent ſans contraincte. §Dieu mercians / auant ſix iours entiers, Clouys et loſt logerent a Poictiers. Et la, au pꝛes du temple sainct Hillaire, [3080](Ains que aſſaillir le roy des gotz / Allaire, Son pauillon fiſt tendꝛe, pour la nuyt Y repoſer /. La , teſmoings ſept ou huyt Dignes de foy / vers mynuyt, apperceurent Bꝛandon de feu / et bien congnoiſſance eurent [3085]Le veoir tumber ſur la tente du roy, Sans faire mal / ne aucun deſarroy. Par quoy tous eulx pꝛindꝛent augure et ſigne Quen cela / dieu / victoyꝛe leur aſſigne.
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[2995]§Sans long procés, cy dessoubz sera mys Comme ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
de miracles insignes Fut adverty, par prodiges et signes, Avant combatre aux Gotz, ses ennemys.
§Chapitre xviie +om. [BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966]Le roy ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
, ains se+que [Aix419] vouloir embatre+ combactre [Aix419] [3000]Mectre ses gentz au hazard de combatre Fist, en l’honneur et contemplatïon De sainct MartinMartin de Tours, saint (316 — 08/11/397) Saint catholique et orthodoxe, certaine oblatïon Porter à Tours, devant la sepulture Du digne corps, esperant, de future [3005]Bonne victoyre, ung signe recevoir. En quoy ne fut frustré par decevoir Car, quant ses gentz en l’eglise arriverent, Prestres chantantz dedans le cueur trouverent. Et en offrant leurs dons au grand aultier, [3010]Ce beau verset ouÿrent du psaultier : Precinxisti me Domine1. La lectre Dit en+aux [BnFfr17274] francoys, pour clerement le mectre : Sire, tu m’as tout armé+ armé [BnFfr17274] revestu
ClovisClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
se delibere combatre les Gotz hereticques arriens Et seinct de grace en ta force et vertu. [3015] Mes ennemys de fiere et rude taille As supplantéz soubz mes piedz en bataille. §Ces motz ouÿz et pris d’affectïon, L’offrande faicte à grand devotïon, Les messaigiers allerent ce messaige [3020]Porter au roy, qui le prist à presaige De bon effect et, en+om. [BnFfr4967] faveur+ferveur [Aix419, Vat966, Cha514] de cueur, Remercia le benoist CreateurDieu Concept de Dieu dans le christianisme. Lors fist ses gentz assembler, pour leur dire Et remonstrer la cause dont feu de ire, [3025]Sur l’ost des Gotz, fait armes preparer, Disant que c’est affin de reparer L’injure faicte à DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme par les practicques D’eulx, malheureux et meschantz hereticques, Qui sur l’honneur divin sont detracteurs, [3030]Persecuteurs et prevaricateurs Des sainctes loix, en tant que à ceulx qui portent+se transportent [BnFfr4967] Salutz de paix+poix [Aix419] et vers eulx se transportent,+om. [BnFfr4967] Font mal souffrir par lasche trahison. Sur ce, conclud et dit que la raison [3035]De batailler encontre eulx vault, car elle Est+om. [BnFfr23145] bien fondee et en+sur [Vat966] juste querelle. Gens d’armes , lors trés fort encouraigéz De les chasser, comme chiens enraigéz,
ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
prie DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme pour son ost contre les Gotz Aprés son dire, eurent+eut [Aix419] ferme esperance [3040]En la victoyre. Et, sur telle asseurance,+om. [BnFfr4967] Tout l’ost, d’un bransle, encommença marcher. Mais il ne peut de prés les approcher Sans traverser, de Vïenne, le fleuve Gros et enflé, car mys le cas qu’il pleuve [3045]Deux ou troys jours, ravyne d’eau tost rend Ce fleuve, tel qu’il bruyt comme ung torrent. Et ne peult on y trouver +ne [BnFfr23145] fons ne ryve. Le roy, voyant son ost qui là arrive Et si+s’il [Aix419] ne peult passer, levant ses yeulx, [3050]Pretend avoir secours devers les cieulx Et dit ainsi : « O Trinité unie, Trine unité et bonté infinie, Consolateur des povres desoléz, Te plaise rendre orendroit consoléz [3055] Tes serviteurs ! Lesquelz, pour la deffense De ton sainct nom, à+au [BnFfr17274] peuple qui t’offense Vont batailler, mectans ames et corps En grand peril. Doulx Dieu misericordz, Enseigne nous du+de [BnFfr17274] passaige la voye [3060] À celle fin que ce+le [BnFfr17274] peuple la voye Que à tes servans veulx estre directeur, Guyde, support, appuy et protecteur ! §DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme, qui jamais l’oraison ne mesprise
Miracles et signes veuz en l’ost du roy ClovisClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
D’un cueur loyal, quant le sert, ame et prise, [3065]Bien declaira estre aux siens seur garand, Quant luy monstra signe d’amour si grand+ faulte de ligne Quand luy monstra signe d’amour si grand [BnFfr17274] 2 Qu’il envoya, par ung certain messaige, De la riviere enseigner le passaige. Ce fut ung cerf+serf [BnFfr4967], lequel sans que homme né [3070]L’eust forhué, chassé ne mau mené, Teste portant de seze corps+cornes [BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299] [Vat966] sommee, Se vint offrir tout le long de l’armee, Ung beau matin, dès le soleil levant, Et en ce fleuve alla+va [BnFfr23145] passer devant [3075]De ryve à+ à [BnFfr17274] autre. Ainsi mys hors de craincte, Tous ceulx de l’ost passerent sans contraincte. §DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme mercians, avant+et en [BnFfr17274, BnFfr23145, Aix419, BnFfr5299, BnFfr4967, Vat966, Cha514] six jours entiers, ClovysClovis Ier (466 — 29/11/511) Roi des Francs (481-511)
et l’ost logerent à+
furent dedans [BnFfr23145, Aix419, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966, Cha514] ;
furent dedens [BnFfr17274]
Poictiers.
Et là, auprés du temple Sainct Hillaire,
[3080]Ains que assaillir le roy des Gotz,
AllaireAlaric II (458 — 01/08/507) Roi des Wisigoths de 484 à 507,
Son pavillon fist tendre, pour la nuyt
Y reposer.
Là+Les [BnFfr17274], tesmoings sept ou huyt
Dignes de foy, vers mynuyt, apperceurent
Brandon de feu, et bien congnoissance eurent
[3085]Le veoir tumber sur la tente du roy,
Sans faire mal ne aucun desarroy.
Par quoy tous eulx+tous ceulx [BnFfr17274]eulx tous [Aix419] prindrent augure et signe
Qu’en cela
DieuDieu Concept de Dieu dans le christianisme victoyre leur assigne.
Note n°1
Ps. 17 : 40.
Note n°2
Le vers est ajouté en marge dans le ms. BnF fr.
17274, avec la mention "faulte de ligne".
Non num.
BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966 om.
Aix419 que
Aix419
combactre
BnFfr17274 aux
BnFfr17274
armé
BnFfr4967 om.
Aix419, Vat966, Cha514 ferveur
BnFfr4967 se transportent
BnFfr4967 om.
Aix419 poix
BnFfr23145 om.
Vat966 sur
Aix419 eut
BnFfr4967 om.
BnFfr23145 ne
Aix419 s’il
BnFfr17274 au
BnFfr17274 de
BnFfr17274 le
BnFfr17274
faulte de ligne
Quand luy monstra signe
d’amour si grand
BnFfr23145 va
BnFfr17274
à
BnFfr17274, BnFfr23145, Aix419, BnFfr5299, BnFfr4967, Vat966, Cha514 et en
BnFfr23145, Aix419, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966, Cha514 furent dedans ;
BnFfr17274 furent dedens
BnFfr17274 Les
Non num.
BnFfr23145, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966 om.
Aix419 que
Aix419
combactre
BnFfr17274 aux
BnFfr17274
armé
BnFfr4967 om.
Aix419, Vat966, Cha514 ferveur
BnFfr4967 se transportent
BnFfr4967 om.
Aix419 poix
BnFfr23145 om.
Vat966 sur
Aix419 eut
BnFfr4967 om.
BnFfr23145 ne
Aix419 s’il
BnFfr17274 au
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faulte de ligne
Quand luy monstra signe
d’amour si grand
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à
BnFfr17274, BnFfr23145, Aix419, BnFfr5299, BnFfr4967, Vat966, Cha514 et en
BnFfr23145, Aix419, BnFfr4967, BnFfr5299, Vat966, Cha514 furent dedans ;
BnFfr17274 furent dedens
BnFfr17274 Les